måndag 31 mars 2014

moodboard april



april
vintern blev kort
det känns det som vi är flera veckor längre fram i tiden
växterna med
de sträcker sig mot ljuset precis som jag
njuter
jag drar på mig trädgårdshandskarna,
gräver, planterar
och ler

varje månad kan du vara med och skapa ett moodboard med det som finns i naturen/trädgården just nu; saker och färger som inspirerar och symboliserar den aktuella månaden. du väljer själv hur du arrangerar och fotograferar och länkar sedan ditt inlägg nedan

häng på vetja!

hälsar åsa

April 
winter was short 
it feels like we are several weeks in the future 
so do the plants 
they stretch up to the light just as me
enjoying 
I pull on my gardening gloves, 
dig, plant 
and smile

each month we create moodboards with things we find in the garden and/or the nature right now; things that inspire and symbolizes the month we are in. you decide how to arrange and photograph it and submit your link below





10 kommentarer:

  1. Så fint arrangerat, känns vårigt och krispigt. Rabarberstjälkarna var väl då alldeles fräsiga, så härligt rosa. Hoppas din april blir fin på alla sätt! /Malin

    SvaraRadera
  2. Så fint och vårigt och man kan nästan känna försommarens rabarbersmak :-) Roligt att höra av dig igen! Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  3. For en kul ide! Kanskje jeg henger meg på en gang!

    SvaraRadera
  4. våren är här. med skit under naglarna. visst är det härligt?
    rabarberstjälkarna ser lite ut som de färglada diskborstarna från IKEA :)

    kram tamara

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Underbar moodbard - och jag gillar idéen!
    Eftersom jag fuskade lite med en blå moodboard förra veckan, tänkte jag ta endast en sorts blomma på min moodboard denna gång, och den finns överallt hemma hos mig iallafall i alla möjliga varianter: Penséen! Och alltid är det ngn variant som jag saknar från förra året. Just nu en kattlik gulbrun, som jag ännu ej hittat.
    Ha en fortsatt skön vecka!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  6. lovely images, I love the bright pink of the rhubarb!

    SvaraRadera
  7. Härlig moodboard! Underbart med allt nytt som kommer varje dag. :) Hoppas du får en fin start på april! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej där du härliga!

    Vad fint du gör….dina moodboard är så jättehärliga.

    New York är fortfarande utan knoppar men våren känns nära….känns som det är dax för en promenad i Central Park snart <3

    KRAM xx

    SvaraRadera
  9. Å, vad fint! Ja, nu är det verkligen vår! så mysigt.
    Önskar dig en fin april! Kram Christina

    SvaraRadera
  10. Jag tycker så mycket om dina moodboards! Varma kramar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...