tisdag 24 september 2013

tisdag






lillebror vaknade i natten med halsont
så han och jag har varit hemma idag
lite krassliga båda två
virkat, spelat gamla spel, vilat
lyssnat på "värvet"
(några av mina favoritavsnitt är de med liv strömquist, lotta lundgren, bodil malmsten, nina persson och kristian gidlund)
fast med en sol som lockade utanför
gick det inte att låta bli att ta en runda i trädgården
trots ond hals och diverser bedrövligheter
bland magnifika dahlior som hänger med sina tunga huvuden
känns det ibland så mycket lättare
livet. hälsan.
vimplarna av de gamla virkade grytlapparna som bleknat i färgerna efter en lång fladdrande sommar
luktärtorna som gör en sista kraftansträngning
doftar. sträcker sig allt längre upp för att nå ljuset
sluka livskraft
höstanemoner, kärleksört
gula korgstolen
trädgården trogen
är både den och jag
trots minimal insats i år
men inte mindre ändå
kärlek

hälsar åsa

my youngest son woke up in the night with a sore throat
so he and I have been at home today
crocheting, playing old games, resting
listening to my favourite pod cast called "värvet"
but with a sun that attracted outside
you could not help taking a walk in the garden
among magnificent dahlias hanging with their heavy heads
it sometimes feels so much easier there
life. health.
the pennants of the old crocheted potholders that faded in color after a long fluttering summer
the sweetpeas making a last effort
smelling so lovely. extending farther up to reach the light
devour viability
the yellow basket chair
garden faithful
both it and I
despite minimal effort this year
but not less anyway
love


9 kommentarer:

  1. Så vackert! Både i ord och bild! Ni får krya på er.

    SvaraRadera
  2. Krya på er! Otroligt vacker bild på dahlian.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Det sägs ju att trädgården är helande. Nu hoppas vi att den gör sitt jobb så ni båda blir krya igen. Fantastiska bilder på en fantastiskt vacker årstid!

    Krya på er kramar
    Tamara

    SvaraRadera
  4. Jättevackra bilder! Så fint ljus i dem.
    Hoppas halsar och allt mår bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Heej finaste vännen ***+*+*''' Vad underbart glad jag blev alldeles nyss när stora dottern kom in med posten jag glömt att hämta! Tusen tack för denna underbara sjal!!! Den är verkligen alldeles riktigt Lyckeblå, tycker så mycket om när du benämner den så. Tycker redan så mycket om den och har den över axlarna nu när jag skriver här till dig. kortet var också så fint - allting en underbar överraskning som värmer så fint i höstkylan...
    har ni redan haft två grader där? Här har det varit som minst tre, och det var i morse. hela huset kändes kyligt och jag klädde mig i flera lager (ler). och hur vi håller ljuset vid liv ja..jag köper spännande gamla lampor som lyser åt oss, och jag kan tycka om den där mysiga känslan som hösten för med sig. blir mer benägen att kramas och se folk i ögonen. promenera hem till goda vänner och värma händerna över en kopp kaffe om kvällen. ja, jag kan tycka om det. och sagor för barnen framför brasan. ..
    jag ska sända dig också något fint när det dyker upp längs min väg. vet inte vad och när, men det visar sig nog. överraskningar är så fint och jag håller sjalen nära och doftar på den. fint med doft från goda vänner...

    kramar från norr, Lycke

    SvaraRadera
  6. och dina bilder så ljuvliga. ville ju bara säga det. är det en manchurisk valnöt jag skymtar? vi har också en, som än så länge är ganska liten..

    kram igen, Lycke

    SvaraRadera
  7. hej raraste vän! jag har inte hunnit svara dig per mail fastän jag velat så gärna. Det har varit så mycket här!! Min pappa som blivit dålig igen. opererades för ett tag sedan och nu svimmade han hemma ensam i förrgår, och oron..han bor 14 mil bort och jag inser att man måste axla det här med allt vad det innebär. jag gör det gärna..men han är så långt borta. och har särbo i sin stad..och barnen och allt! får lust att stoppa in honom på vindan där han ryms men jag vet inte. då har jag ingen tid alls att arbeta och jag söker jobb jag aldrig får..och jag tycker egentligen int e jag har tid att arbeta osv osv...
    Jag blev i allafall så innerligt glad över sjalen och jag är också så glad att du vill samtal med mig. jag ska skriva dig åter utförligare så fort tiden hinner ikapp. men jag vill bara du ska veta det...
    har länkat till dig idag ..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...