måndag 24 juni 2013

infing funderar: trädgårdsbesök i onsala


en härlig midsommarhelg hos vännerna i åsa utanför kungsbacka toppades med ett inspirerande trädgårdsbesök hos carina med bloggen infing funderar
jag har varit nyfiken på hennes trädgård ett bra tag och tog nu mod till mig och frågade om om jag fick komma förbi på ett besök nu när jag var i närheten

jag blev stormförtjust redan vid entrégrinden där en stor bukett pioner välkomnade och sen blev det bara ännu bättre...
trädgården är formad med stor omsorg, kunskap och konstnärsskap
jag hade kunnat gå många rundor 
så mycket att upptäcka och ta in
växthuset, fina stenläggningar
dammen med näckrosor i
köksträdgården
vackra stilleben och finurligheter
ett underbart plank (som gav massor av idéer för det egna byggandet)
formklippt liguster och björkspirea
pioner vars doft fyllde hela trädgården
en trädgård helt i min smak
så otroligt inspirerande och vackert

tack snälla carina för att du tog emot oss

hälsar åsa


















8 kommentarer:

  1. Men oj så underbart, det var en super mysig och trevlig trädgård, förstår varför du har fastnat för den.

    Kram ANna

    SvaraRadera
  2. Sååå fint och så fina bilder du tagit. Jag gillar boden extra mycket.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Kul att du fått se det live och att du fått träffa Carina, energiknippe och glädjespridare!

    SvaraRadera
  4. Men ååååh, vilken fantastiskt underbar trädgård! Det är helt otroligt så mycket kreativitet och härligheter som finns bland trädgårdsbloggarna, så fint att se! Kram & hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig trädgård! Men din kreativitet går inte heller av för hackor. Jag såg precis Anna-Karins bilder från deras besök. Sååå härligt! Förstår att det är jobbigt med ev nybygge och tunga projekt men jag tror ni fixar det med bravur och behöver du plantor så vet du vart du kan vända dig. Jag tycker det är alltid någonting som måste bort härifrån!!!
    Kram
    Ps! Jag tar dig på orden och hälsar på någon gång.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig trädgård du kom till och fick besöka. Inspirerande!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Förstår att du blecv stormförtjust i den trädgården!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Tack själva för att ni kom, alltid trevligt med besök!!

    Vilka fina bilder du tog!!

    Sen ni var här har jag klippt och putsat mina häckar och klot, älskar när det är välansat och strikt mellan dom andra "rufsiga" växterna!

    Ni är alltid välkomna åter, alla årstider är ju väldigt olika. Hösten t.ex är mun absoluta favorit, när allt är mättat och massor av höstfärger!

    Fast nu...fortsatt härlig sommar!!

    Kram Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...