söndag 28 april 2013

det där med helhetstänk och inspiration





det kändes så otroligt härligt att sitta i kvällssolen och känna doften av årets första grillmiddag
barnen med rosiga kinder och vars en fotboll som flög än hit än dit
jag med jord under naglarna och träskor på fötterna
en heldag i trädgården. tänk vilken lycka; flytta de sista växterna från gamla perennrabatten som nu ska grävas om och förhoppningsvis befrias från allt gräs, plantera om solrosor och flytta in i växthuset, så fler fröer...
ju mer jag gör ju mer kommer jag på att jag vill göra. behöver göra
jag vet att många av er är bra på att planera era trädgårdsprojekt under vintern och sedan bums sätta igång med dem när våren anländer
men jag går liksom ner på trädgårdssparlåga då. på vintern alltså
jag behöver vara ute i trädgården för att få den där riktiga inspirationen och idéerna
känna, se....vara i det
sitta i solen och fundera, öppna ett fönster och kika ner. ut.
promenera runt i trädgården och känna att "här skulle det nog kunna passa med..."
det där med helhetstänket. nja.....det kanske kommer.
eller inte ;-)
idag tog jag i alla fall ner lampskärmen som hängt i gamla körsbärsträdet sen förra sommaren
fåglarna har haft ganska kul när de gungat i den men nu har pärlorna på den gjort sitt och jag har en ny kostym på gång. ni ska få se...

tusen tack för era rara födelsedagshälsningar
det är trevligt att ha bloggfirande med er

hälsar åsa

5 kommentarer:

  1. Mmmm....härligt! Jag ser det framför mig. Den här tiden är så ljuvlig...vill hålla fast den lite ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag är en sån som planerar på vintern...men sen när våren väl kommer så virrar jag runt som en yr höna. Hittar hela tiden nya saker som jag vill göra :-) Dubbelarbete kallas det! Låter som en hel skön helg och grattis i efterskott!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni haft! Jag försöker planera i förväg ibland men sen ändrar jag mig ändå en massa gånger när jag väl kommit igång. Behöver också se och känna. Nu var det länge sedan vi sågs, ska vi försöka hitta på något under Kristi himmelsfärds-helgen? Jag är ledig i fyra dagar då. Gärna en trädgårdsutflykt! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Visst är det galet härligt nu? Jag älskar den här tiden på året då allt ligger framför en, som en förälskelse!
    Huset med skolan ligger i Gärsnäs (Stiby skola), kolla på Hemnet.
    Vi renoverade ju galet länge på vårt förra hus, och visst kunde det vara kul med något nytt projekt att sätta tänderna i, men det finns ju gränser...Kommer aldrig att göra om misstaget vi gjorde då, aldrig tid till annat än renovering.
    Vi skulle behöva fixa mer på vår lilla gård, men det känns inte så viktigt om vi inte ska bo kvar..Om vi bygger känns det faktiskt lite trist att börja om från noll, jag trivs bra med vår lilla lilla trädgård..
    Ha det bra så hörs vi!
    Kram Camilla
    Och grattis till bloggen!

    SvaraRadera
  5. Jag kan nog till viss del planera under vintern men sen när jag väl är ute så kommer alltid nya idéer. Det är något annat att vara mitt i det liksom.
    Nu ser jag fram emot onsdag = extra ledig dag.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...