tisdag 12 februari 2013

uppfriskande februari






ute blåser sommarvind
kanske inte riktigt så - än
i alla fall påminner mina vimplar mig om sommaren
då de hängde i lilla växthuset och trängdes med tomater, chili och zinnior
idag fick de komma ut och lufta sig lite i februarivinden
lilla badflickan hängde på
låg och njöt i vintersolen
precis som jag ska göra när jag hoppar i plurret nästa vecka
det var länge sedan jag vinterbadade
men nu ska det äntligen bli av igen
har du möjlighet att prova så gör det
bara gör det :-)

mina beställda fröer har kommit
zinnior, solrosor, ringblommor, luktärtor...
mest gamla favoriter jag inte kan vara utan
men även några nya som grekisk lövkoja, slingerpilört
och lila bönor
doft och färg och mums
längtar

hälsar åsa

a summerwind is blowing
well - not really. yet
at least a reminder of the summer
the pennants hanged in my small greenhouse during the summer
along with tomatoes, chilis, zinnias
today they got some fresh air
the little girl came out as well
and enjoyed the februarysun
next week I´ll be taking a swim in the sea (well a very short one. but still)
the wintersea
it´s been a while
have you never tried it
just do it
just do :-)




3 kommentarer:

  1. Vilken fin vårkänsla du har i din trädgård, det var en bra idé. Vinterbada... nja, det hoppar jag nog över i år :-) Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  2. Häftiga kontraster du visar idag.

    Hy för vinterbad säger jag men samtidigt kan jag förstå att man nog får någon kick av något slag. Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter härligt och får nästan snön på flykt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...