lördag 8 september 2012

Så kan det gå till




Lillebror: Jag vill måla
Lilla mamman: Absolut (med träskorna på i hallen). Jag ska bara klippa några blommor i trädgården...
Lillebror: (tyst)

När lilla mamman kommer in igen med blommorna i högsta hugg är färgerna prydligt upphällda och penslarna framtagna. Plötsligt händer något annat som stjäl lillebrors uppmärksamhet och han försvinner iväg.
Lilla mamman som fortfarande står med blommorna i händerna ser färgerna och penslarna.
Tittar på blommorna
Tittar på färgerna
Tittar på blommorna igen och tänker: "aha!!!"
Kameran hämtas. Det fixas och trixas lite och så är fotograferingen i full gång.

Då kommer lillebror tillbaka

Lillebror: Vad gör du?
Lilla mamman: Jag fotograferar
Lillebror: Jag vill måla
Lilla mamman: Absolut (med kameran i högsta hugg). Jag ska bara...

Hälsar Åsa

6 kommentarer:

  1. Du och lillebror är ett bra team tycker jag ;) Vad fint det blir när det ska målas och du fotar! Ibland måste man ju bara fånga ögonblicket.

    Blir glad av de vackra färgerna. Hälsa lillebror det!

    Kram


    SvaraRadera
  2. Härliga färgmöten - sprakblommorna kan verkligen matcha lillebrors färglåda. Riktiga gladbilder :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt! Idéer kan födas snabbt hos stor som liten.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt när inspirationen smittar.
    Kramar :-)

    SvaraRadera
  5. :) Det är ju det där ögonblicket som bara måste sparas. Underbara bilder blev det och härliga färger!!
    Så mycket fina blommor har inte jag i min trädgård :( Måste ta tag i det till nästa år...höstblommor!!!

    Ha en härlig start på veckan!
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...