måndag 10 september 2012

Det som gnager






Septembermåndag och termometern står på sommar
inte borde man väl jobba då?
I växthuset sjunger zinniorna på sista refrängen
deras sång har verkligen varat länge
Det lär bli en repris nästa sommar. Jag lyssnar så gärna
Vallmons frökapslar är så vackra och låter som små minimaraccas när jag försiktigt skakar dem
mera vallmo kommer det också att bli nästa sommar
många, många
nästa vår, nästa sommar...

Men så är det den där lilla gnagande oron som stör
kanske bara för att det är måndag
kanske bara för att helgen har varit så härlig
kanske bara för att solen strålar och det känns så stilla och rofyllt
kanske bara för...
men den finns där
jag ringer goda vännen och pratar om de där planerna vi har tillsammans och som inte riktigt är i hamn ännu
snart - hoppas vi
vi enas om att sudda ut alla frågetecken om att borde vi, ska vi verkligen, vore det inte bättre att...
klart vi ska
och så blåser lilla oron sakta bort
trevligheter är bästa medicinen
drömmar och skratt
goda vänner
och trädgården

nu känner jag mig redo att ta tag i dagens jobb

hälsar åsa

6 kommentarer:

  1. Låter spännande och jag blir så klart nyfiken på vad du ska hitta på. Trevligheter är utan tvekan den bästa medicinen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad än det nu är för planer ni har så är det klart att ni ska! Oj, blev det där verkligen en bra mening!?! Håller iaf tummar för att det blir precis som ni vill!

    Och som vanligt. Lovely, lovely bilder!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  3. Trädgården är väldigt bra medicin... mot allt.
    Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  4. Gillar! Jag hade behövt en sådan stund idag, med en god vän nära örat.

    Idag var en dag då energin saknades....men den kom nu när jag läste det här!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. jag skulle så gärna vilja sitta i den där stolen,
    vandra runt i den där trädgården, strosa runt i växthuset och lukta på alla blommor. Låter så fint att ha det så nära. Rofyllt liksom.

    Och jag gillar att jag hittat några bloggar (din bland annat) där tankar och känslor uttrycks i en form jag känner igen.

    kram en tisdag

    SvaraRadera
  6. hoppas den löste upp sig. oron...mycket gott och goda vänner är alltid så bra..!

    kramar Lycke

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...