onsdag 4 april 2012

Fullbelagt


När jag var ute i trädgården härom dagen hörde jag ett konstigt knackande. Det tog ett tag innan jag kunde lokalisera var det kom ifrån nämligen inifrån fågelholken vid kaffegropen. Strax därefter såg jag en liten fågel susa ut från holken. Den verkar helt enkelt fått en hyresgäst eller så var den bara på husvisning. Vi får väl se. Vilken sorts fågel det var har jag ingen aning om. Jag får be fågelintresserade sonen hålla span och kika i sin fågelbok.

***

Annars så "firas" påsklovet med en dunderförkylning för min del och så har vår badrumsrenovering på ovanvåningen kommit igång så nu ser hela lilla huset på Höjden ut som enda stor byggplats med ett påskris i mitten och ett storpack med näsdukar bredvid. 

Växthuset ligger fortfarande och väntar i sin låda. T frågar mycket om hur det där huset egentligen ser ut; vilken färg det har, hur taket ser ut, vem som ska bo där osv ;-) Både han och S har börjat inse att en del av deras schweiziska fotbollsplan kommer att tas i anspråk av nya köksträdgården och jag kan väl säga att kommentarerna till detta inte direkt var av det positiva slaget. Det blir nog plats för både gurkor och bollar svarar lilla mamman käckt på det :-)

Hälsar Åsa

5 kommentarer:

  1. Underbart med hyresgäster! Klart att både gurka och fotbollar hör ihop det kan ju vem som helst förstå :-) Ska bli så roligt att se hur det blir när det blir färdigt.
    Ha det bäst!
    kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härligt med nyinflyttade grannar! Mindre härligt med badrumsrenovering, men underbart när det är klart. Krya på dig snabbt så du får bygga växthus! :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Så härliga hyresgäster du har eller jag ska kanske säga besökare? Jag tror jag får byta ut vår gamla holk om jag vill ha gäster, så tack för påminnelsen.

    Krya på dig
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ditt inlägg påminner mig om att det är hög tid att städa holkarna här, såvida vi inte redan fått hyresgäster:)
    Vi har just avverkat våra förkylningar men husrenoveringen fortsätter så på sätt och vis är det tur att tjälen åter tagit trädgården i besittning...
    Glad påsk!/Laila

    SvaraRadera
  5. Usch, påskförkylningar (och andra påsksjukor) är en av vår familjs mest envisa traditioner! Jag tror inte att hela familjen har varit frisk runt påsk ett enda år sedan vi fick barn. :P
    Undrar just om vi inte borde ta tillfället i akt att pyssla ihop en fågelholk...
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...