torsdag 8 september 2011

Pretty in pink

Kommer ni ihåg filmen från 1986?

Hur som helst är det just rosa som lyser här hemma i trädgården på Höjden nu i september. Höstanemon, flox, dahlia, hortensia, kärleksört, solhatt, alunrot och så den omtalade benveden!


Angående den pågående följetongen kring mitt benvedsdilemma så upptäckte jag idag följande när jag synade det gömda trädet lite närmare...

... att trädet faktiskt står på vår tomt - BRA!!!
... att stammen är invävd i staketet och kräver en väl uttänkt räddningsinsats om en eventuell flyttning av trädet ska vara möjlig. MINDRE BRA!!!

Dags att tänka till. Fortsättning följer...


***

Lyssnar på...
Ane Bruns nya skiva "It all starts with one" som släpptes igår. Det är bara att erkänna att jag återigen är helt knockad av hennes röst och musik. Jag ser verkligen fram emot hennes konsert i Malmö den 8 oktober. Det kommer ju att bli en magisk afton.

Hälsar Åsa

11 kommentarer:

  1. Rosa blommor är så fint, jag är lite småromantisk till det, rosa vitt och lite blått, visst är det underbart. Du har ju så många fina rosa blommor dessutom.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilken massa olika rosa blommor samlade, super fint. Många hör även til mina favoriter.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Väldigt mycket pretty pink (jo, jag minns filmen). Håller på med min romantiska rabatt och här fick jag minsann inspiration. Tack!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga rosa blommor! och filmen med Cindy Lauper minns man ju...såg att du varit i simrishamn för att tag sedan...inte alls långt från mig då! bor väl ca 1,5 mil utanför.
    mvh mia

    SvaraRadera
  5. Oj så många fina blommor du har! Här är det lite tufsigare och vissa rabatter är bedrövliga... Tröstar mig med att varje hundsväng ger stor svampskörd.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. .....ih hvor ser det bare godt ud Åsa.......september er et sandt bombardement af lyserødt :0)

    Dorthe

    SvaraRadera
  7. Rosa är superfint, särskilt olika rosa toner tillsammans.//Helen

    SvaraRadera
  8. Fina kollage i rosa! Det ska bli spännande att höra hur det går med din (för då är den ju din!) körsbärsbenved!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Vilka fina collage! Underbara skiftningar av rosa. Jag vill ha mer av allt!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  10. Gillar dina collage.....så bra att bebveden växte hos dig. hoppas det går att flytta den.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  11. Vilken fin blogg du har! Härliga kollage. Lägger genast till dig i min blogglista:-)
    Kram Hanna C

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...