torsdag 8 september 2011

Bloggaward!

Jag har fått en blogaward av AnnCharlotte med bloggen Rosor, magnolia och mycket mer. Det är ett slags bloggkedjebrev där man svarar på 5 frågor och skickar sedan vidare till 5 andra bloggar som har under 100 följare.



Här kommer då frågorna (och mina svar):

1. Varför började du blogga?

Jag har alltid gillat att skriva och fotografera. När vi flyttade till vårt hus för 3 år sedan började mitt trädgårdsintresse spira och i våras tänkte jag att en blogg skulle kunna vara ett roligt och kreativt sätt att kombinera 3 intressen på samt fungera som trädgårdsdokumentation.

2. Vilka bloggar följer du?

Det är mestadels trädgårds-, foto- och pysselbloggar.

3. Vilken är din favoritfärg?

Det kan ju bero lite det där. Grönt i olika nyanser är ju min absoluta favorit. I trädgården är det rosa/lila/blått som det syns mest av. Färger som dock inte går igen i mitt val av kläder, inredning.

4. Vilka är dina favoritfilmer?

Jag kan erkänna att jag inte ser särskilt mycket på film längre. Jag älskar att gå på bio men det blir alldeles för sällan av (senaste filmen var "Bridesmaids och det var fantastiskt bra). Är svag för gamla filmer som "Breakfast at Tiffanys" och "Singing in the rain" likväl som engelska draman och Woody Allen. En salig blandning.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?

Överst på reseönskelistan just nu står en stad: New York. Annars är jag ju väääääääldig svag för Italien!

***

Jag vill skicka vidare denna award till följande 5 fina bloggar:

Fröken Gröns blogg

Marinas trädgård

Min plats i solen

Solrum trädgård

Ullis gröna och sköna


Hälsar Åsa




4 kommentarer:

  1. Gratulerar till awarden och det var kul att läsa mer om dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Åh, tackar! Jag ska ta mig an detta så fort jag hat tid och energi.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul, grattis! Åh, jag vill oxå till New York:)) trevlig helg önskar Linda

    SvaraRadera
  4. Grattis! Det var ju samma som jag fick, kul att se att fler bloggar jag följer och gillar får den! Har du inte bloggar längre, där ser man. Vi verkar ha haft samma anledningar att börja också. :-)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...