tisdag 28 juni 2011

Härliga sommarlov...

Vi börjar komma in i sommarlovslunken nu barnen och jag. Det tar ett tag att varva ner oavsett ålder. Det fina vädret gör ju inte det hela sämre. Lata sommarlovsmorgnar, en morgontur i trädgården för att kolla läget efter natten, lite hemmafix, lunch och sen iväg för att BADA!!!

Igår fick jag med mig hem en stor hosta från en vän som ville rensa i sin rabatt. "Tackar allra ödmjukast" sa jag och gladde mig enormt åt den jämförelsevis (till mina egna nyplanterade hostor)  monsterstora växten. Så fin, så fin...trots att den har blivit lite naggad i kanten av glupska sniglar. Mycket vill ha mer och fler så jag planerar nu för fler hostor där denna blev planterad. Problemet är hur jag ska kunna matcha storleken?

2 kommentarer:

  1. jag älskar också Hostor! Dom kan vara lite tröga i starten, men efter några år blir dom ju stora och fina! kul att få ett stort exemplar!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en hosta det! Gillar dem också och har planterat ett antal nu i vår. Tyvärr verkar även sniglarna vara särskilt förtjusta i de läckra bladen!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...